T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
BASIN VE KAMUOYUNA
BASIN AÇIKLAMASI YAPILAMAYACAK VE STANT AÇILAMAYACAK YERLER
Amaç
Madde 1- Bu karar Anayasa ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin düşünce ve kanaatleri açıklama ve yayma hürriyeti kapsamında, ilimizdeki gerçek ve tüzel kişiler tarafından yapılacak basın açıklamaları ile stant açılması faaliyetlerinin, kamu güvenliği açısından düzenlenmesi amacını taşımaktadır.
Kapsam
Madde 2- Bu karar, basın açıklaması ile stant açacak yerli, yabancı gerçek ve tüzel kişilerin sorumluluğu ile kamu görevlilerinin görev ve yetkilerini kapsar.
Hukuki Dayanak
Madde 3- 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 9. ve 11. maddeleri ile İçişleri Bakanlığı’nın 02 Kasım 2012 tarih ve 2012/64 sayılı Genelgesi.
Genel Esaslar
Madde 4- İlimizdeki kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, siyasi partiler, sendikalar, vakıflar, dernekler, odalar, birlikler, ticari ortaklıklar ve tüzel kişiliğe haiz diğer kuruluşlar ile gerçek kişiler, kamuoyu oluşturmak amacıyla şiddet içermeden, kamu güvenliği ve kamu düzenini bozmadan, gürültü ve çevre kirliliğine yol açmadan, günlük hayatın seyrini kesintiye uğratmadan, başkalarının hak ve özgürlüklerini kısıtlamadan, yaya ve araç trafiğine engel olunmadan, makul sayıda katılımla, el ile taşınabilir ses yükseltici cihazlar ile (2) saati geçmemek üzere 5. maddede, belirtilen istisnalar dışında basın açıklaması yapabilirler ve Valilik Makamına verilecek bildirimdeki süreyi aşmamak kaydıyla her çeşit stant açabilirler.
Basın Açıklaması Yapılamayacak ve Stant Açılamayacak Yerler;
Madde 5-a) Valilik, Adliye Sarayı, İl Jandarma Komutanlığı, 2. Hudut Tabur Komutanlığı, Askerlik Şubesi Başkanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü ve diğer hizmet binaları, İtfaiye, Kilis Prof. Dr. Alaeddin Yavaşça Devlet Hastanesi ve ek hizmet binası, Eğitim ve Öğretim kurumlarının hizmet binaları, eklentileri ve bahçelerinde, binaların dış kapı önlerinde basın açıklaması yapılamaz, stant açılamaz.
b) Diğer kamu kurumu hizmet binaları ile bahçelerinde basın açıklaması yapılamaz, kurumsal hizmetler dışında stant açılamaz.
c) Kilis 7 Aralık Üniversitesi ile kamuya ait öğrenci yurtlarına ait binalarda, bahçelerinde, dış kapı giriş ve çıkış önleri ile bunların 25 metre çevresinde basın açıklaması yapılamaz, stant açılamaz.
ç) Sivil toplum örgütleri kendilerine ait bina önlerinde basın açıklaması yapabilir ve stant açabilir. Ancak başka bir sivil toplum örgütüne ait bina önünde basın açıklaması yapamaz ve stant açamazlar.
d) Kilis Prof. Dr. Alaeddin Yavaşça Devlet Hastanesi ek hizmet binası önü (Eski Kilis Devlet
Hastanesi) ile Öncüpınar Hudut Kapısı arasında bulunan devlet karayolu üzerinde ve 25 metre yakın çevresinde basın açıklaması yapılamaz, stant açılamaz.
e) Diğer yerlerde yapılacak basın açıklaması ve açılacak stantlar araç ve yaya trafiğini, halkın günlük zorunlu ihtiyaçlarını karşılamasını engelleyici mahiyette olmayacaktır.
Madde 6- Kilis İl merkezinde gerçek ve tüzel kişiler tarafından, basın açıklaması yapmak ve stant açmak, güneşin batışından, güneşin doğuşuna kadar geçecek süre içerisinde yasaktır.
Cezai İşlem
Madde 7- Yukarıda alınan kararlara uymayan sorumlular ve iştirak edenler hakkında, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 32. maddesi (Emre aykırı davranış), faaliyetin kanunsuz hale dönüşmesi durumunda ise 2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu hükümleri kapsamında, idari ve adli işlem yapılacaktır.
Kaldırılan Hükümler
Madde 8- Kilis Valiliğinin 04.01.2022 tarih ve E-23828302-33731-(12470)- 2022010315005686030 sayılı basın açıklamalarının nerelerde yapılamayacağı ve stantların nerelerde açılamayacağına dair karar yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
Madde 9- Bu karar yeni bir karar alınana kadar geçerli olup, mahalli bir gazetede yayınlandığı gün yürürlüğe girer ve ilgililere tebliğ yerine geçer.
Yürütme
Madde 10- Bu karar hükümleri Kilis Valiliği tarafından herhangi bir değişiklik oluncaya veya yenisi yayınlanıncaya kadar yürütülür.
Recep SOYTÜRK
Vali